søndag 3. april 2011

Pikekyss

Etter lang tid med bloggtørke er jeg nå tilbake, og håper jeg klarer å være aktiv.
Bakelysten er kommet tilbake og har mange nye ideer og oppskrifter som må prøves ut.

Har i det siste forelsket meg i pastellfarger. Kanskje ikke så rart siden det er farger som er på mye av pynteting for tiden.

Med en unge som skal røre på alt ville jeg bake noe enkelt i dag.
Surfet på nett etter forslag og landet på en oppskrift av pikekyss.
Pikekyss er rett og slett marengs. Man kan gjøre de mer spennende med å ha konditorfarge i og smak.
Jeg har ikke smakstiletning for øyeblikket så ble bare farge.
Konditorfargen heter kelly green og er fra wilton. Kjøpes på http://www.cacas.no/

Her er oppskriften om du har lyst å prøve:)

Pikekyss:

2 eggehviter
120 g sukker

Pisk eggehvitene stive. Ha i sukkeret litt etter litt og evt farge/smak.
Fortsett å piske til du får en stiv marengs.
Fyll så marengsen i sprøytepose og lag små topper på en stekeplate.

Forvarm ovnen til 150 grader for så å sette den ned til 100 grader. Stek de til de kjennes lette og tørre, ca 1 time.

Oppskriften er fra http://www.detsoteliv.no/


Ha en fin søndag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar